tisdag 25 januari 2011

Ny blogg för en ny quiltare

Hej,
namnet är Petra och jag har (efter att mamma försökt smitta ner mig i flera år) precis börjat med lappteknik och därmed också quiltning. Har efter kort tid redan hunnit få ett antal UFOn i mina lådor och tanken är att jag ska göra klart dom nu under året, innan jag får börja på något nytt. (Eller i alla fall hälften.) Dock ska jag vänta lite med quiltningen av mitt första täcke tills jag blivit lite bättre på att frihandsquilta. Övning borde ju ge färdighet... Framöver kanske det även kommer lite bilder på mina färdiga objekt. Tillsvidare får ni nöja er med en bild på min underbara Canela, vars högsta nöje är att hoppa upp och lägga sig på tygerna precis när jag ska skära. Fotot visar hennes främsta mys plats, i min säng under duntäcket, dit hon tagit sig alldeles själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar